Weekend în spre-acasă cu noul Fiat 500X

În urmă cu o săptămână, vineri dimineața, ajungeam la DAB Auto Serv să iau noul Fiat 500X, fratele mai mare și mai robust al 500-lui pe care l-am tot văzut din ce în ce mai des pe străzile Bucureștiului în ultimii ani. Clipurile de test-drive mi-au atras atenția asupra mașinii, însă recunosc cu mă aștteptam să îmi placă atât de tare. Aveam în gând de la început faptul că-i doar varianta „umflată” a lui 500. Asta după ce de-a lungul anilor mai mulți producători au încercat, fără prea mult succes, să „pompeze” modele mici în SUV-uri ori Crossover-uri.

Așa că am pornit cu o oarecare reticiență la volanul noului 500X. Asta până am ajuns în primul loc în care am fotografiat mașina, după ce jumătate de zi plouase în continuu. Parchez mașina așa cum aveam în gând să o fotografiez, fac o serie de cadre de exterior, iar apoi trec să prind câteva detalii – asupra cărora revin puțin mai târziu – din interior. Aproape o oră mai târziu terminam și porneam mai departe. Am ajuns însă, fără să vreau, de pe iarbă într-o baltă noroioasă. Nu mai aveam altă variantă decât să trec prin ea. Am mers fără probleme, cu gândul că după ce trec dau de același teren care-i dădea mașinii aderența suficientă să ies ușor din zona în care făcusem fotografiile. Însă am dat de-o bucată bună de noroi afânat, adânc cât să-ți intre piciorul mai sus de gleznă.

Dacă înainte să trec pe-acolo aveam dubii că ies fără probleme – modelul condus de mine fiind unul fără tracțiune integrală – câteva minute mai târziu am început să prind o mare încredere în mașină. Îmi pare rău că n-am avut GoPro-ul montat pe ea, ca să filmez momentul, însă mi-e lecție pentru următoarele posibile situații asemănătoare.

Fotografii cu noul Fiat 500X 63 Fotografii cu noul Fiat 500X 62 Fotografii cu noul Fiat 500X 61 Fotografii cu noul Fiat 500X 57 Fotografii cu noul Fiat 500X 58 Fotografii cu noul Fiat 500X 59 Fotografii cu noul Fiat 500X 60 Fotografii cu noul Fiat 500X 55 Fotografii cu noul Fiat 500X 54 Fotografii cu noul Fiat 500X 50 Fotografii cu noul Fiat 500X 52 Fotografii cu noul Fiat 500X 51 Fotografii cu noul Fiat 500X 18

Următoarele două zile le-am petrecut în drum spre-acasă. Fix 24 ore am apucat să stau, suficient însă cât să-mi dea bucuria și fericirea că am reușit să ajung acasă, după trei luni pline care au trecut ca gândul. Acasă am prins chiar perioada Paștelui Catolic, prilej cu care toată zona era în straie de sărbătoare. Dacă ajungeț prin Harghita sau Mureș în preajma sărbătorilor pascale, veți vedea la porțile anumitor case niște brăduți împodobiți care mai de care mai frumos. Tații fetelor nemăritate pregătesc poarta curții, iar băieții care le curtează aduc brăduții în zilele de dinaintea Învierii. Se spune că fata cu cei mai mulți brazi împodobiți la poartă este cea mai frumoasă din sat. Și cea mai curtată de băieți.

E-o tradiție tare faină, însă care se mai păstrează în doar câteva comune. Dar merită să o „ochiți” dacă treceți prin zonă la momentul potrivit.

Revenind, pe drumul spre casă (București – Brașov – Odorhei) am călătorit cum nu se poate mai bine. Mașina are o foarte bună ținută de drum și, în momentul în care o treci în modul Sport, devine fâșneață de ți-i mai mare dragul să o conduci. L-am activat de îndată ce-am intrat pe Valea Prahovei, unde-am avut prilejul potrivit să profit de demarajele puternice și de direcția precisă. Odată activat acest mod – din mers, nu-i nevoie să te oprești – simți cum volanul „se întârește” suficient cât să ai un control bun al direcției pe viraje strânse ori în depășiri. În același mod accelerația devine mult mai sensibilă și-ți dă demarajul de care ai nevoie pe trasee de munte precum segmentele de pe Valea Prahovei, ori cele din Pădurea Bogata din continuarea drumului.

Fotografii cu noul Fiat 500X 1 Fotografii cu noul Fiat 500X 5 Fotografii cu noul Fiat 500X 10 Fotografii cu noul Fiat 500X 6 Fotografii cu noul Fiat 500X 12 Fotografii cu noul Fiat 500X 16 Fotografii cu noul Fiat 500X 11

Plimbările acasă – unde drumu-i ca Kurtos Kalacs-ul, plin de serpentine, au fost o altă ocazie bună să profit de modul Sport care începuse să-mi placă din ce în ce mai mult.

La întoarcerea spre București am ales traseul pe culoarul Rucăr – Bran, unde-mi doream să ajung de mult și unde-mi imaginam c-o să pot fotografia peisajul frumos pe care-l tot văzusem în imagini. N-a fost să fie așa. Am prins o ploaie mocănească pe tot drumul – deasă de n-am văzut nimic în stânga ori în dreapta drumului – și la un moment dat o ninsoare zdravănă, prilej cu care am reușit să fac și… singurele fotografii de pe traseu. În condițiile astea, mă bucur c-am putut să le fac și pe ele. Am să revin însă cu o altă ocazie, că sunt convins că pe vreme bună e-un drum minunat de frumos.

Fotografii cu noul Fiat 500X 2 Fotografii cu noul Fiat 500X 3 Fotografii cu noul Fiat 500X 4

Pe toată distanța Rucăr – Bran am mers în modul All Weather, făcut pentru zăpadă, lapoviță, noroi și alte asftel de situații. Tot el mi-a fost de folos și în timpul pățaniei de după prima tură de fotografii.

Zapada? Ninsoare? Uhm! #Fiat500X

A photo posted by Dragos Asaftei (@dragosasaftei) on

Fiat 500X City Look

Modelul condus de mine a fost un Fiat 500X Pop Star, cu un motor Diesel de 1.6l – care dezvoltă o putere de 120CP, și cutie de viteze de 6+1 trepte. Mi-au atras în schimb mai mult atenția detaliile și finisajele interioare și exterioare ale mașinii. Prețul mașinii pornește de la 13.500E + TVA, în varianta cu motor de 1.6l/benzină și dotări de bază. Oricum ai privi-o, e o mașină care arată bine și la care îți face plăcere să te uiți. Priviți doar detaliile din interior, dar și câteva de la exterior. Linia lui 500 e păstrată, dar totodată foarte bine adaptată la proporțiile mașinii. E-un crossover chic, confortabil, care se ține bine la drum și care te face să te simți bine atunci când îl conduci.

A short glimpse into some of the #Fiat500X interior details. 🙂 A video posted by Dragos Asaftei (@dragosasaftei) on

Unde mai pui că ai pe bord și pe display-ul tactil tot felul de afișaje atractive. În modul Sport, de exemplu, poți vedea pe bord forțele gravitaționale care acționează la accelerări, frânări, ori în curbe. Sau poți vedea cât de mult e „turat” Turbo-ul. La fel poți verifica din același computer de bord presiunea pneurilor, poți face multe reglaje de finețe și personaliza totul în o mulțime de feluri.

Recunosc că mi-ar mai plăcea să iau mașina și pe alte trasee. Iar un drum făcut pe Transalpina cu ea poate suna tare, tare bine!

Până atunci însă, vă invit să priviți imaginile.

 Fotografii cu noul Fiat 500X 19 Fotografii cu noul Fiat 500X 25 Fotografii cu noul Fiat 500X 24 Fotografii cu noul Fiat 500X 22 Fotografii cu noul Fiat 500X 21 Fotografii cu noul Fiat 500X 27 Fotografii cu noul Fiat 500X 26 Fotografii cu noul Fiat 500X 28 Fotografii cu noul Fiat 500X 29 Fotografii cu noul Fiat 500X 30 Fotografii cu noul Fiat 500X 36 Fotografii cu noul Fiat 500X 42 Fotografii cu noul Fiat 500X 49 Fotografii cu noul Fiat 500X 45

3 comments
  1. Vad ca l-au facut putin mai masculin (cu accente hipsterish), dar au reusit sa pastreze spiritul lui Fiat 500.

    Pretul mi se pare comparabil cu al Duster-ului, deci ai de ales intre aspect foarte ingrijit sau capacitate de incarcare si intretinere ieftina.

    Personal stiu ce as alege, fara urma da nationalism 🙂

    PS. Faine poze, ca de obicei.

    1. Mulțumesc, Ionuț!

      Așa mi-a părut și mie și, după cum spuneam, cred că e printre puținele mașini care au reușit să rămână interesante ca aspect și după „pomparea” de la o versiune mai mică. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *