Vinerea trecută venise momentul despărțirii. Dar haideți să nu începem cu sfârșitul. Era marți dimineața când primesc telefonul de la Eurial Pantelimon prin care mi se spunea că puteam veni atunci să iau mașina. Eram tare încântat. Dintr-o dată un zâmbet puternic mi s-a arătat pe față.
Am pornit spre reprezentanța din Pantelimon. Am luat metroul, am coborât la Republica, am luat un taxi și am ajuns. La reprezentanță mă aștepta ea, mașina franceză, Peugeot 208, pe care scria cum nu se poate mai frumos, Let your body drive! O să fie interesant, mi-am zis în gândul meu. Am preluat mașina și am pornit spre facultate unde urma să am un examen. Se pare că mi-a purtat noroc mașina. 🙂
A urmat ziua de miercuri. Mi-am propus să mă trezesc dis-de-dimineață ca să fotografiez mașina în contrast cu Casa Poporului și răsăritul soarelui. Ca să înțelegeți despre ce este vorba, scopul testării mașinii a fost de a o pune în contrast cu anumite clădiri vechi sau contexte specifice prin care să se evidențieze opziția nou vs. vechi și, totuși, modul în care acestea se pot alătura într-un mod foarte plăcut.
M-am trezit la 7 și am pornit spre centrul Bucureștiului. Parcarea din Piața Constituției liberă. Mi-am zis că e momentul perfect pentru fotografiile pe care voiam să le realizez. Iată ce a ieșit.
A doua zi, joi, am pornit cu Radu și Liviu spre Snagov. Căutând o pădure în care să realizez câteva panning-uri am ajuns pe la Periș. Probabil că ar fi arătat mult mai frumos locul pe timp de vară, dar a fost destul de ok și acum. Aș fi vrut să fotografiez mașina și în fața Palatului Mogoșoaia, dar n-a fost posibil.
Așa că la întoarcere am venit pe A3. Vreau să vă spun că se comportă foarte bine mașina în regim de autostradă. Am probat, așa ca idee, să las cruise control-ul la 130km/h pentru a vedea cât consumă. La început aveam consumul instant de aproape 9 la sută, iar apoi s-a stabilizat ajungând undeva pe la 8 la sută. Un consum foarte bun, cred eu. 🙂
Să știți că plafonul transparent (îl puteți acoperi sau nu cu un plafon opac pliabil în câteva secunde – pur și simplu se trage de un mâner) e tareee simpatic. Am mers aproape tot timpul cu el lăsat liber și îți oferă așa, o senzație de libertate. Dacă te plimbi în locuri pe care nu le știi e cu atât mai mișto. Poți să privești în orice direcție. E interesant. Mie unul mi-a plăcut tare mult. Iată astfel și câteva detalii de interior ale mașinii.
Și aici a urmat partea cea mai interesantă. Nu reușisem să fotografiez mașina în fața anumitor clădiri, așa că mi-am pus în cap să mă trezesc vineri dimineața la ora 4 și să merg atunci. Am zis că e mai liber, pot parca în fața clădirilor fără nicio problemă și pot face fotografiile dorite. Ce-i drept am și reușit să realizez toate cadrele. Culminând totuși cu o întamplare mai… puțin plăcută, dar care a avut un final fericit.
Oprisem pe prima bandă să realizez o fotografie, undeva pe Splaiul Independenței. Strada liberă. Scot trepiedul, aparatul, realizez fotografia, mă urc în mașină, merg 50 de metri și văd griofaruri în oglindă. Poliția. Opresc pe dreapta, vine polițistul, îmi cere actele și mă anunță într-un mod tare frumos (nu sunt ironic, chiar a vorbit foarte frumos) că voi lua amendă și 9 puncte, parcă, pentru staționarea în loc interzis. Ok, ce ești dispus să faci pentru o fotografie?, mi-am zis. I-am explicat polițistului situația și m-a înțeles. M-am bucurat tare mult. Dovada că se poate. Urmează să am și eu mai multă grijă pe viitor. Iată și cadrele cu pricina.
Ce vă mai pot spune despre experiența mea cu mașina? 🙂 Date tehnice găsiți aici. Eu am condus un model pe motorină, cu motor de 1.6 și 92 de cai putere. Am merg mai tot timpul prin oraș și am realizat în aceste zile circa 250 de kilometri. Consumul mediu a fost de 6,3 litri la sută. E un consum bun, mai ales că o parte din kilometri au fost făcuți la orele în care abia apucam să schimb din prima viteză în a doua.
Mi-a mai plăcut mult funcția ECO de oprire a motorului în timpul staționărilor la semafor. Probabil și asta a ajutat la consumul destul de mic. Și să știți că nu aveți niciun fel de întârziere la pornire. Când apăsați ambreiajul motorul deja pornește, iar când băgați în viteză deja sunteți ca și cum ați fi avut motorul pornit tot timpul.
De altfel, are un sistem de sonorizare excelent. Cele 6 boxe se aud foarte mișto. Partea frumoasă e că poți conecta și un stick sau chiar telefonul prin bluetooth. Sunt interesante conversațiile la telefon prin sistemul mașinii. Se aude vocea persoanei respective în boxe de parcă ar fi chiar lângă tine. 🙂
De asemenea display-ul touchscreen se comportă foarte bine. E la îndemână și îți sunt afișate toate detaliile de care ai nevoie. Per total pot spune că e o mașină care mi-a plăcut tare mult și pe care o consider potrivită pentru oraș. Nu e mare, nu consumă mult, e agilă, e frumoasă, e elegantă. A fost o experiență tare, tare interesantă! 🙂
4 comments
Felicitari Dragos! Tine-o tot asa!
Mulțumesc frumos, Mihai! 🙂